رنگ الکترواستاتیک پودری برای پروفیل آلومینیوم
رنگ پودری یک عملیات سطحی برای فلز آلومینیوم و باقی فلزات می‌باشد که به دلیل اینکه میتوان آن را در چند لایه اعمال کرد فلز بنابراین در برابر خط و خش و محو شدن مقاومت بیشتری دارد

تاریخ انتشار : 1402/8/3/ نمایش : 217 / نظرات : 0

رنگ پودری الکترواستاتیک 

رنگ پودری در مقایسه با رنگ های سنتی به دلیل مزایایی که دارد از آن استفاده گسترده ای میشود .

این رنگ یک عملیات سطحی آلومینیوم است که در چند لایه آن را اعمال می‌کنند و همین امر باعث مقاومت در برابر خط و خش و محو شدن می‌شود .

برای رنگ الکترواستاتیک پودری باید یک پودر خشک را بر روی یک بستر ریخت و سپس به وسیله حرارت آن را پخت .

پودر الکترواستاتیک از رزین ،رنگدانه و مواد افزودنی ساخته میشود و میتوان با استفاده از روش های مختلف مانند اسپری از آن استفاده میشود .

وقتی یک محصولی با رنگ پودری الکترواستاتیک انتخاب میشود به دلیل داشتن یک روکش پودری سخت و باکیفیت هم ماندگاری طولانی دارد و هم مقرون به صرفه است .

مزایای رنگ پودری الکترواستاتیک

از مزایای رنگ پودری الکترواستاتیک

میتوان به 

دوام 

تنوع 

سمیت کمتر 

و مقرون به صرفه بودن 

اشاره کرد .

مقاومت بالایی که رنگ پودری الکترواستاتیک در برابر خوردگی و ضربه دارد و دوست دار محیط زیست بودنش باعث شده تا این رنگ یک رنگ ایده آل برای  افرادی که به دنبال پوششی بادوام و ماندگار هستند باشد .

علاوه بر تمام این ها رنگ پودری الکترواستاتیک برای محیط های دریایی و صنعتی مناسب  می‌باشد و در برابر مواد شیمیایی و اشعه ماورا بنفش بسیار مقاوم است.

کاربرد رنگ پودری الکترواستاتیک در صنعت 

این رنگ در صنعت خودروسازی ،معماری،مبلمان،الکترونیک و تجهیزات صنعتی کاربرد فراوانی دارد .

فرایند پوشش الکترونیکی صنعتی فرایند پوشش الکتریکی صنعتی 

1_زیرسازی سطح :ابتداباید سطح تمیز شود برای آماده سازی سطح برای پوشش رنگ پودری از فسفات استفاده شود (از واجبات برای دستیابی برای عملکرد مورد نظر مشتری )

2_حمام الکتروپوشش رنگ پودری :باید از طریق تجهیزات کالیبره دقیق در حمام الکتریکی روی آلمینیومی که زیرسازی آن انجام شده انجام شود 

در حمام الکتریکی 80,90درصد آب دیونیزه و 10,20 درصد مواد جامد رنگ است و با شستوشویی که مرحله بعد اتفاق می افتد کیفیت پوشش بیشتر میشود و بازیابی رنگ اضافی را ممکن می‌کند و در طی این فرایند با استفاده از یک مقدار ثابت ولتاژ رنگ روی قطعه اعمال میشود تا زمانی که به ضخامت مدنظر برسدو بعد روند پوشش کند میشود و هنگامی که قطعه از حمام خارج میشود مواد جامدی ک به سطح چسبیده شسته می‌شود تا زیباتر شود و این مواد به مخزن برگردانده میشود و باعث میشود تا تا کارایی پوشش الکتریکی به بالای 95درصد برسد و سپس با استفاده از یک عملیات حرارتی قطعه پوشش داده شده وارد کوره پخت میشو زمان حداقل 20دقیقه در دمای 375درجه فارنهایت برای اکثر تکنولوژی پوشش الکتریکی است 

روکش های ترموست (گرماسخت):

به دلیل دوام ،مقاومت در برابر خوردگی و محو شدن ،توانایی مقاومت در برابر دماهای شدید و توانایی دستیابی به طیف گسترده ای از رنگ ها و بافت ها بهترین گزینه برای پوشش پودری هستند .

 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 

درباره ما

شرکت اطلس پویا فعالیت خود را در سال 1384 با راه اندازی اولین خط رنگ الکترواستاتیک در استان مرکزی آغاز کرد.پس از 5 سال ارائه خدمات  رنگ آلومینیوم و جلب رضایت و اعتماد مشتریان، در سال 1389تولید پروفیل آلومینیوم را به فعالیت خود افزود.
در سال 1394 واحد بازرگانی اطلس پویا شروع به فعالیت کرد و علاوه بر ارائه محصولات تولیدی خود،جهت افزایش تنوع در انتخاب مشتریان، سبد محصولات خود را با افزودن دیگر برندها گسترده تر نمود. اکنون اطلس پویا با برخورداری از تجربه چندین ساله تولید و نیز ارتباطات گسترده در شبکه فعالان صنعت آلومینیوم جایگاه خود را به عنوان "هاب صنعت آلومینیوم" انتخاب نموده است  

لینک های کاربردی

انواع سرویس ها

عضویت در خبرنامه