چرا پروفیل آلومینیوم در نورپردازی و صنعت روشنایی ؟
امروزه فلز آلومینیوم در صنعت روشنایی و نورپردازی با محبوبیت زیادی رو ب رو شده است

تاریخ انتشار : 1402/7/30/ نمایش : 198 / نظرات : 2

آلومینیوم و پروفیل آن در نورپردازی و روشنایی 

امروزه با گسترش کاربرد آلومینیوم استفاده از این فلز رشد زیادی داشته در صنعت بخصوص در صنعت روشنایی و نورپردازی 

پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم با قالب گیری اکستروژن و خاصیت میکانیکی و فیزیکی زیاد ،رسانای حرارتیه خوب و استحکام و محکم بودن آن در الکترونیک ،ماشین آلات ،نفت ،شیمیایی ،هوانوردی ،حمل و نقل ،صنایع روشنایی و باقیه زمینه ها استفاده زیادی میشود .

نورپردازی پروفیل آلومینیومی که ازآن به عنوان اکستروژن ال ای دی نام میبرند بسیار مورد توجه قرار گرفته این چراغ ها برای حفاظت از چراغ های نواریرک داخل آن ها قرار گرفته طراحی شده است 

مصرف پروفیل آلومینیوم در صنعت روشنایی به دلیل استفاده از اکستروژن های آلومینیومی باعث پیشرفت و تکامل زیاددر نورپردازی ال ای دی شده است .

محفظه های اکسترود شده آلومینیومی هم حرارت را سینک میکند و هم بازتابنده نور است و هم اینکه یک ماده را بدون خوردگی برای محیط فراهم میکند و همچنین لنز ها ،تخته های مدار و درپوش های انتهایی را با رابط هایی ترکیب میکنند و طراح هم میتواند هر شکلی که بخواهد را ایجاد کند ...

استفاده کردن از پروفیل آلومینیوم در ال ای دی ها یک پیشرفت قابل توجه ای است که هزینه کمی هم دارد و به دلیل استفاده پروفیل آلومینیوم در این لامپ ها حداقل ۷۰تا۷۵ درصد انرژی کمتر نسبت به لامپ های رشته ای استفاده میشود و حدود ۲۵ برابر نور خورشید نور را بازتاب میکند .

استفاده از ال ای دی های پروفیل آلومینیوم نورهای فرورفته با پس زمینه پروفیل آلومینیوم معمولا در آشپزخانه های مسکونی ،راهرو ها و حمام ها و همچنین در محیط های اداری و تجاری استفاده میشود .

عملکرد بهتره لامپ های ال ای دی پروفیل آلومینیوم و به صرفه بودن و باقی مزایای آن ها باعث شده امروزه  جایگزین خوبی در برابر لامپ های رشته ای ۶۰و ۷۵ وات یا حتی ۱۰۰وات بشوند. 

از مزایای لامپ های ال ای دی پروفیل آلومینیوم در صنعت روشنایی:

ایمن تر هستند :ال ای دی ها بسیار خنک تر از لامپ های رشته ای هستند و همین امر خطر احتراق را کم میکند 

استحکام بیشتری دارند :از آن جایی که با لنز های اپوکسی ساخته میشوند نه شیشه در برابر شکستگی ها مقاوم تر هستند

ماندگارترند: استفاده از پروفیل آلومینیوم در نور لامپ های ال ای دی و انعکاس بیشتر نور توسط این پروفیل آلومینیوم بدون اینکه به آن بار الکتریکی اضافه کند باعث ماندگاری بیشتر این لامپ ها میشود .

نصب آسان تر: لامپ های ال ای دی را میتوان تا ۲۵رشته بدون اینکه پریز دیواری بیش از حد استفاده شود به هم متصل کرد .

همچنین چراغ های پروفیل آلومینیومی را میتوان به اندازه های دلخواه درآورد تا با طرح اجرایی ما تناسب داشته باشد .

نصب ال ای دی پروفیل آلومینیوم 

در صنعت روشنایی برای اینکه بتوان لامپ ال ای دی را نصب کردباید درپوش را در انتهای  پروفیل مد نظر خود قرارداد بالای آن را پوشاند و قبل از برش آن علائم روی پروفیل را اندازه گیری کرد سپس کانتور نور ال ای دی را وصل کرده و بهم چسباند و بعد از آن شیر را از نوار ال ای دی برداشته و بدون درپوش انتهایی در پروفیل ثابت کنیم و یک سیم را از هر دو طرف وصل و سپس آن را آزمایش کنیم و بعد از آن درپوش های انتهایی را اضافه کنید و از ثابت بودن پروفیل آلومینیوم مطمئن شویم .

کاربرد لامپ های پروفیل آلومینیوم 

در نورپردازی دیوار ها و سقف ها 

نورپردازی میزکار 

نورپردازی پله ها و...

نورپردازی پروفیل آلومینیوم یک ترکیب مدرن در فضای داخلی و دکوراسیون و یک تفکر نو و تازه و خلاق می‌باشد و با محبوبیت زیادی روبه رو شده است .

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
موسوی   (سه شنبه 2 آبان 1402)
عالی بود ممنون
پرسش
موافقم0
مخالفم0
الهام برازنده   (سه شنبه 2 آبان 1402)
ممنون بابت مطالب عالی موفق و موید باشید

درباره ما

شرکت اطلس پویا فعالیت خود را در سال 1384 با راه اندازی اولین خط رنگ الکترواستاتیک در استان مرکزی آغاز کرد.پس از 5 سال ارائه خدمات  رنگ آلومینیوم و جلب رضایت و اعتماد مشتریان، در سال 1389تولید پروفیل آلومینیوم را به فعالیت خود افزود.
در سال 1394 واحد بازرگانی اطلس پویا شروع به فعالیت کرد و علاوه بر ارائه محصولات تولیدی خود،جهت افزایش تنوع در انتخاب مشتریان، سبد محصولات خود را با افزودن دیگر برندها گسترده تر نمود. اکنون اطلس پویا با برخورداری از تجربه چندین ساله تولید و نیز ارتباطات گسترده در شبکه فعالان صنعت آلومینیوم جایگاه خود را به عنوان "هاب صنعت آلومینیوم" انتخاب نموده است  

لینک های کاربردی

انواع سرویس ها

عضویت در خبرنامه