نمای کامپوزیتی آلومینیومی
ورق های کامپوزیتی متشکل از دو لایه آلومینیوم و یک هسته جدا از

تاریخ انتشار : 1402/7/26/ نمایش : 96 / نظرات : 0

کامپوزیت ها یک طبقه منحصر به فرد از مواد از ترکیب دو یا چند ماده جداگانه هستند که ماده حاصل نسبت به هرکدام از اجزاء تشکیل دهنده استحکام و دوام بیشتری دارد. امروزه کامپوزیت ها برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود.ورق های کامپوزیت متشکل از دو لایه آلومینیوم و یک هسته از جنس پلاستیک یا یک ماده معدنی پرکننده می باشند که در بین این دو لایه قرار می گیرد.

مزایای نمای کامپوزیتی آلومینیومی:

❌سبک بودن :ورق های کامپوزیتی دارای وزن کمی حدود 8-5 کیلوگرم در هر مترمربع می باشد که در مقایسه با دیگر مصالح از قبیل سنگ،شیشه وسیمان دارای پایین ترین وزن ممکن میباشد .با بررسی هایی که شده نمای کامپوزیت الومینیوم حود 90%سبک تر از سنگ گرانیت 85%سبک تر از سیمان ،75%سبک تر از شیشه و50%سبک تراز ورق معمولی است 

❌آسانی در نصب،تعمیرو نگهداری 

❌عایق در برابر صدا :هنگامی که ازورق کامپوزیت در یک ساختمان با دیوار هایی که از بتن سبک ساخته شده استفاده میشود این خاصیت را دارد که عایق بودن آن افزایش میابد .

❌متنوع بودن رنگ: باتوجه به اینکه رنگ ورق ها متنوع هست طراح ها میتوانند از رنگ های بسیار متنوع و مختلف مانند متالیک در طرح های خود استفاده کنند .برای اینکه رنگ پانل ها  بالاترین کیفیت و بهینه ترین مقاومت دربرابر شرایط نامناسب جوی و آلودگی های صنعتی داشته باشند از سیستم های بسیار پیشرفته و باکیفیت استفاده میشود .بااستفاده از پوشش های فلوییدی یا pvdf این خواص تامیین میشود .

❌دربرابرآتش سوزی مقاوم میباشد :این مصالح از نظر مقاومتی که در برابر آتش سوزی دارند در بسیاری از کشور ها به عنوان مصالح ضد احتراق شناخته شده .و پس از آتش سوزی برای محیط زیست آلودگی ایجاد نمی‌کنند زیرا تمامی مواد بکار رفته در ساخت آن بدون cfcهستند

در هنگام زلزله عملکرد غیر وابسته ای دارد:از آنجایی که این ورق ها به صورت ثابت به نمای ساختمان وصل نمی‌شوند در هنگام زلزله ورق ها در جای خود حرکت کرده و امکان فرو ریختن آنها به حداقل می‌رسد .و اینکه کم بودن وزن سازه باعث شده است ک ضریب زلزله در محاسبات کم‌شود .

ممکن بودن آب بندی نما :نمای کامپوزیت این امکان را دارد ک آب بندی شود به طوری که آب به زیر نما نفوذ نکند و آب ناشی از باران و برف بعد از هدایت شدن به شیار های تعبیه شده از محل مشخص شده ای خارج میشوند.این ورق های کامپوزیتی در برابر خوردگی ناشی از آب و هوا و باران های اسیدی کاملا مقاوم هستند و عامل های جوی هیچ تاثیری روی کیفیت نما و زیبایی آن نخواهد گذاشت .

سرعت در اجرا: اجرا و نصب نمای کامپوزیت سرعت قابل توجه ای دارد و می‌توان در مدت زمان کم آن را ب اجرا در آورد ک یک حسن مفید است .

انتخاب و اجرای سطح های بسیار پیچیده در قوس در نمای کامپوزیت ممکن است .

معایب نمای کامپوزیتی آلومینیومی

صرفه اقتصادی :نمای کامپوزیت از نظر اقتصادی ب صرفه نمیباشد چرا که علاوه بر. نصب شاسی زیرکار نصب ورق آلومینیوم و لایه میانی آن که از مواد پلی اتیلن می‌باشد را شامل میشود ب همین دلیل قیمت تمام شده آن به صرفه نیست 

دوام :از آنجایی که ضخامت ورق های آلومینیومی نمای کامپوزیت کم است در برابر شرایط جوی مانند بادو طوفان شکل اولیه آن تغییر کرده و به همین خاطر دوام و استقامت خوبی ندارد .

جرم پذیر بودن : نمای کامپوزیتی جرم پذیری نسبتا بالایی دارد چرا که این نما از فلز آلومینیوم با رنگ کوره بوده ک این مورد خود یک ایراد از نظر جذب ذرات معلق در هوا می‌باشد .در خارج از ایران این نمای با رنگ‌های استاتیک تولید میشود و خاصیت عدم جذب ذرات معلق را دارا میشود ک از آنجایی ک این نحوه رنگ آمیزی ب صرفه نمیشود در ایران انجام نمیشود .

کامپوزیت پنل آلومینیوم طرح سنگ :ورق های آلومینیومی طرح سنگ ب عنوان یک نمونه پیشرفته از ورق های بازار عرضه شده است این ورق ها از طرح های گوناگون می‌باشد و در تولید آنها از ۳لایه پوشش رنگی لمینیت شده روی سطح آلومینیوم استفاده میشود 

کامپوزیت پنل آلومینیوم طرح چوب : این نوع ورق ها شکل دیگری از کامپوزیت می‌باشد که همانند طرح فلز هم در خارج کاربرد زیادی دارد رویه این ورق ها از یک لایه لمینیت می‌باشد .

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 

درباره ما

شرکت اطلس پویا فعالیت خود را در سال 1384 با راه اندازی اولین خط رنگ الکترواستاتیک در استان مرکزی آغاز کرد.پس از 5 سال ارائه خدمات  رنگ آلومینیوم و جلب رضایت و اعتماد مشتریان، در سال 1389تولید پروفیل آلومینیوم را به فعالیت خود افزود.
در سال 1394 واحد بازرگانی اطلس پویا شروع به فعالیت کرد و علاوه بر ارائه محصولات تولیدی خود،جهت افزایش تنوع در انتخاب مشتریان، سبد محصولات خود را با افزودن دیگر برندها گسترده تر نمود. اکنون اطلس پویا با برخورداری از تجربه چندین ساله تولید و نیز ارتباطات گسترده در شبکه فعالان صنعت آلومینیوم جایگاه خود را به عنوان "هاب صنعت آلومینیوم" انتخاب نموده است  

لینک های کاربردی

انواع سرویس ها

عضویت در خبرنامه